Sıkça Sorulan Sorular
AKADEMİK TAKVİM NASIL BELİRLENİR
Fen Bilimleri Enstitüsünün akademik yıl takvimi İstanbul Üniversitesi Senatosu tarafından belirlenir. Bu takvimde:
a) Aday kayıtlarıyla bavuru-kesin kayıtların başlangıç ve son günleri
b) Ders seçme-ekle/çıkar-kayıt yenileme tarihleri
c) Güz ve Bahar yarıyıllarının başlangıç ve son günleri
ç) Doktora Yeterlik başvuru tarihleri
d) Yarı yıl sonu sınavları başlangıç ve son günleri
e) Diğer lisansüstü süreçler (Ders sonuçlarının girilmesi, ilanı vb) belirtilir.
Ara sınav tarihleri, dönem başında Enstitü Yönetim Kurulunda belirlenerek web sayfasında ilan edilir. Tüm başvuru ve işlemlerde Akademik takvimde ilan edilen tarihlere riayet edilmesi gerekmektedir.
KONTENJAN TALEBİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Yüksek Lisans ve Doktora programlarının kontenjanları, Anabilim Dalı Başkanlıklarının Anabilim Dallarında danışmanlık yapacak öğretim üyelerinin taleplerini gözeterek oluşturdukları önerilerine bağlı olarak Enstitü Yönetim Kurulunda değerlendirilir ve Üniversite Senatosuna sunulur.
Kontenjan tekliflerinde aşağıdaki koşullar dikkate alınmalıdır:
- 25.12.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanmış olan ilkeler gereği, yüksek lisans programlarında danışmanlık yürütülebilmesi için en az iki yarıyıl boyunca bir lisans programında ders vermiş olması, doktora programlarında danışmanlık yürütülebilmesi için ise en az dört yarıyıl boyunca bir lisans ya da iki yarıyıl boyunca tezli yüksek lisans programında ders vermiş olması ve en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir.
- 25.12.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanmış olan ilkeler gereği, Yüksek Lisans ve doktora programlarında öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı üst sınırı 12’dir. Üniversitemiz Senato Kararı ile üst sınır 18’e çıkarılmıştır. Bir öğrenci/tez için birden fazla danışman atanması durumunda, iki adet ortak danışmanlığı olan öğretim üyesi, bir adet danışmanlığa sahip sayılır.
Form Adresi:
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLAR VE KONTENJAN TÜRLERİ NELERDİR?
Lisansüstü öğrenci kontenjanları, genel ve yurtdışı kontenjanlar olmak üzere ikiye ayrılır. Genel kontenjanlar, kabul koşullarını sağlayan Türk ve yabancı uyruklu adaylara; yurtdışı kontenjanları ise kabul koşullarını sağlayan yabancı uyruklu veya lisans eğitiminin tamamını yurtdışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı adaylara açıktır. Ayrıca her iki kontenjan türü için yatay geçiş kontenjanı da ayrılabilir.
GENEL KONTENJAN BAŞVURU KOŞULLARI NELERDİR?
asdBAŞVURU NASIL YAPILIR?
Genel ve Yurtdışı Kontenjanına başvurular sadece online olarak öğrenci otomasyon sistemi üzerinden yapılacak olup, online başvuru sırasında doldurulan bilgiler adayın beyanı olarak kabul edilecektir. Yukarıda belirtilen mezuniyet, ALES ve yabancı dil koşulu ile kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir
Adayların, başvurusu esnasında beyan etmiş oldukları lisans / yüksek lisans not ortalamalarını gösteren “transkriptlerini” (basılı ve onaylı), mülakat esnasında ve kesin kayıt sırasında yanlarında bulundurmaları zorunludur.
GENEL KONTENJANLARA BAŞVURULARDA MÜLAKAT İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Başvuru yapan adayların listesi, mülakat yeri ve saati mülakat öncesi Enstitü web sayfasında ilan edilir.
Lisansüstü Programlarına başvuran adaylarından mezun olanların mülakat esnasında mezuniyet transkriptlerini, mezun olmayan lisans öğrencilerinin ise online başvuru sırasında sisteme girdikleri (7) yedinci dönem not ortalamasını gösteren transkriptlerini yanlarında bulundurmaları zorunludur. AKSİS sistemine girilen not ortalaması ile mülakat jürisine teslim edilen transkript not ortalamasının aynı puan olması zorunludur.
Kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir.
İÜ Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 7/6 maddesine göre, mülâkatta adayın; alana ilişkin temel bilgisi ve akademik çalışmaya ilgisi ve yönelim düzeyi de değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda 100 üzerinden tespit edilecek mülâkat puanı bakımından sözlü aşamaya ilâveten yazılı/test yöntemi de kullanılabilir. Mülâkata girmeyen aday değerlendirme dışında kalır ve programa kabul edilmez.
İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin, 23/1 maddesi gereğince öğrencinin, araştırma alanı ve/veya danışman tercihinin dikkate alınmasının sağlanması için adayların mülakat sırasında veya öncesinde, Enstitümüz web sayfasında
bölümünde ilan ettiğimiz ve ekte sunduğumuz “Araştırma Alanı / Danışman Tercih Formu” nu doldurmaları ve Anabilim Dalı Başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir.
Mülakat sonuçlarının mülakat jürisi tarafından AKSİS sistemine ilgili kılavuza göre girilmesi ve çıktılarının süresi içinde Enstitüye gönderilmesi gerekmektedir.
Mülâkat/sanatta yetenek sınavına girmeyen öğrenci değerlendirme dışında kalır ve programa kabul edilmez.
GENEL KONTENJANLARDA KAZANANLARIN BELİRLENMESİ NASIL YAPILIR?
Tezli yüksek lisans programlarına giriş notunun belirlenmesinde; ALES veya eşdeğeri sınav notunun %50’si, Lisans not ortalamasının %10’u, Mülâkat puanının %30’u Yabancı dil notunun %10’u toplanır.
*Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 65 olması gerekir.
Doktora programlarına giriş notunun belirlenmesinde; ALES veya eşdeğeri sınav notunun %50’si, Lisans not ortalamasının %5’i, Yüksek lisans not ortalamasının %5’i, Mülâkat puanının %30’u Yabancı dil notunun %10’u toplanır.
*Doktora programlarına kabul edilebilmek için giriş notunun en az 75 olması gerekir.
YURT DIŞI KONTENJANLARA ÖĞRENCİ KABULÜ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Yurtdışı kontenjanlarından lisansüstü programlara kabul edilebilmek için adaylarda aşağıdaki şartlar aranır:
Adayların, yabancı uyruklu veya lisans eğitiminin tamamını yurtdışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması gerekir. Diploma denklikleri, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (YÖK) denklik esaslarına uygun olarak kabul edilir.
Adayların, yüksek lisans programlarına başvurabilmeleri için lisans mezunu; doktora programlarına başvurabilmeleri için yüksek lisans mezunu olmaları gerekir. Hazırlık sınıfları hariç, en az beş yıl (on yarıyıl) süreli lisans eğitimi yapılan diş hekimliği, eczacılık, veteriner ve en az altı yıl (on iki yarıyıl) süreli tıp fakültesi mezunları ile ilgili mevzuatta belirlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında uzmanlık yetkisi kazanmış olan fen fakültesi ve dört yıllık (sekiz yarıyıllık) eczacılık fakültesi mezunları yüksek lisans yapmadan doktora programlarına başvurabilir.
Yurtdışı kontenjanlarından lisansüstü programlara öğrenci kabulünde, başvuru için istenen evraklar ile adayın başvurduğu alanda bilimsel çalışmaları bulunan en az iki akademisyenden alınan referans mektubunun öğrenci otomasyon sistemine taranarak yüklenmesi zorunludur. Adayın başvurusu ilgili enstitünün belirleyeceği komisyon tarafından değerlendirilir.
Yüksek lisans programlarına başvuran adayların lisans not ortalamalarının 100 üzerinden en az 65; doktora/sanatta yeterlik programlarına başvuranların ise lisans not ortalamalarının en az 65, yüksek lisans not ortalamalarının en az 75 olması gerekir.
Hazırlık sınıfları hariç, en az beş yıl (on yarıyıl) süreli lisans eğitimi verilen birimlerden doktora programlarına yapılan başvurularda adayın lisans not ortalamasının en az 75 olması gerekir.
Lisansüstü programlara giriş notunun belirlenmesinde; yüksek lisans programlarına girişte lisans not ortalamasının tamamı; doktora/sanatta yeterlik programlarına girişte lisans not ortalamasının %50’si, yüksek lisans not ortalamasının %50’si; yüksek lisans yapmadan kabul edilenler için ise lisans not ortalamasının tamamı değerlendirmeye alınır.
Adaylar giriş notlarına göre, en yüksek nottan başlamak üzere sıralanır ve kontenjan dâhilinde programlara kabul edilir. Eşit giriş notuna sahip olan adaylar arasında önceliğin belirlenmesinde mezuniyet tarihi yeni olan aday, eşitliğin devam etmesi halinde ise başvuru tarihi önce olan aday tercih edilir.
YATAY GEÇİŞ BAŞVURUSU NASIL GERÇEKLEŞİR?
Yatay geçiş kontenjanlarına online başvuru yapılmayacak olup, başvuru doğrudan ilgili Enstitü Müdürlüğü’ne yapılacaktır.
Yatay geçiş kontenjanları ve kontenjanlara başvurabilecek öğrencilerin programları, anabilim dalı başkanlıklarının görüşü alınarak ilgili enstitü yönetim kurulu önerisi ve Senato kararıyla belirlenir ve ilân edilir.
Bir diğer enstitünün aynı düzeydeki eşdeğer lisansüstü programında yüksek lisansta en fazla bir yarıyılını doktorada en fazla 3 yarıyılını tamamlamış bulunan başarılı öğrenciler, kendi programlarına kayıt oldukları tarih itibarıyla, Senatoca belirlenen asgari ALES puanı ve yabancı dil puanını sağlamalıdır. Tezsiz yüksek lisans hariç, yüksek lisans programlarında normal öğrenim süresinin son bir yılında (2 yarıyıl geleceği kurumda eğitim görmüş olanlar) ; doktora programlarında ise normal öğrenim süresinin son iki yılında (4 yarıyıl geleceği kurumda eğitim görmüş olanlar) yatay geçiş yapılmaz.
Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul notunun belirlenmesinde, ALES puanının %50’si, yabancı dil puanının %20’si ve yatay geçiş yazılı sınav notunun %30’u toplanır. Yazılı sınav, anabilim dalı/program başkanlığınca önerilen ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla üç öğretim üyesinden oluşan bir jüri tarafından yapılır.
Yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul edilebilmesi için kabul notunun tezli yüksek lisansta en az 65 ve doktorada en az 75 olması gerekir.
Yatay geçiş yoluyla kabul edilen öğrencilerin dosyası ilgili enstitüden istenir ve intibak işlemleri yapılır. Yatay geçiş yoluyla enstitüden ayrılan öğrencinin ise dosya muhteviyatı, yatay geçiş yaptığı enstitünün talebi üzerine fotokopisi alındıktan sonra gönderilir.
Başvuru Formu Linki :
https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/ogrenci-basvuru-formlari/zorunlu-formlar
YURT DIŞI KONTENJANDAN YATAY GEÇİŞ İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Yatay geçiş kontenjanlarına online başvuru yapılmayacak olup, başvuru doğrudan ilgili Enstitü Müdürlüğü’ne yapılacaktır.
Yurtdışı yatay geçiş başvurularında; adayların, not ortalamalarını ve üniversitelerindeki öğrenim durumlarını gösterir belgeleri ibraz etmelerini takiben yatay geçişin hangi programda ve hangi aşamada başlatılacağına anabilim dalının görüşü alınarak ilgili Enstitü Yönetim Kurulu’nca karar verilir.
KESİN KAYIT İŞLEMLERİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Lisansüstü programlara kayıt hakkı kazananlar, ilgili enstitünün internet sayfasında ilan edilir. İlandan itibaren maddi hatalar için üç iş günü itiraz süresi verilir. İtiraz süresi sonunda listeler, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Kesin kayıt hakkı kazananlar, yedekleri ile birlikte ilgili enstitünün internet sayfasında ilan edilir. Kesin kayıt, ilânda belirtilen şartlar dâhilinde, istenen belgelerin ekli olduğu bir dilekçe ile süresi içerisinde ilgili enstitülere bizzat kendisi veya resmi vekili aracılığı ile başvurularak yapılır. Kesin kayıt hakkı kazanan adaylar, kayıt sırasında başvuru için istenen belgelerin aslını, noter veya mezun olduğu yükseköğretim kurumu tarafından onaylı örneğini ilgili enstitüye teslim eder.
Gerçeğe aykırı beyana ve/veya sahte veya tahrif edilmiş belgeye dayalı olarak kesin kayıt yaptıranların kayıtları, programa kayıt tarihi itibarıyla iptal edilir. Mezun olanların diploma dâhil tüm belgeleri de iptal edilir. Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretleri geri ödenmez.
Kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar, aşağıda yazılı belgeleri ilân edilen süre içinde ilgili Enstitü Müdürlüğüne şahsen teslim etmek zorundadır:
1-) Yüksek Lisans programlarına kayıt için lisans diploması veya mezuniyet belgesinin, Doktora programlarına başvuru için yüksek lisans diploması veya yüksek lisans mezuniyet belgesinin noter ya da ilgili yükseköğretim kurumundan onaylı sureti. (1 adet) Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan adaylar diploma ya da mezuniyet belgelerini Türkçe tercümesiyle birlikte ibraz etmek zorundadır. (1 adet)
Yurt dışındaki Yükseköğretim kurumlarından mezun olan yabancı uyruklu adaylar ve aynı durumdaki Türk vatandaşlarının denklik belgesi dışında diğer koşulları uygun bulunarak kaydedilme durumunda olanların lisans ya da yüksek lisans eğitimlerinin uygun olup olmadığı, daha önce öğrenim gördükleri kurumların tanınıp tanınmadığı konularında Yükseköğretim Kurulundan (YÖK) uygun görüş alınmak suretiyle eğitim kabulleri sağlanabilecektir. (Yabancı ülkelerdeki Tıp, Eczacılık veya Diş Hekimliği Fakültelerinin birinden mezun olanlardan YÖK tarafından düzenlenecek denklik belgesini almış olmaları ve başvuru sırasında ibraz edilmesi şarttır.)
Klinik uygulaması olan sağlık alanlarında lisansüstü öğrenciliğe kabulü uygun bulunan ilgililerin öğrenciliklerinin ilk yılı içerisinde YÖK tarafından tanzim edilen Diploma Denklik Belgesini öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri, bu süre içinde belgeyi ibraz edemeyenlerin öğrencilikle ilişiklerinin kesileceği, bu ilk yıl içinde de öğrencilerin sadece ders almalarının uygun görüldüğü, tek başına hastaya müdahale gerektiren uygulamalarda bulunamayacaklarına ancak gözlemci olarak bulunabilecekleri Klinik uygulaması olan sağlık alanlarında lisansüstü eğitim görmekte olan öğrencilerin öğrenciliklerinin devam ettirilmelerine, ancak mezun olabilmek YÖK tarafından tanzim edilen Diploma Denklik Belgesini öğrenim gördükleri yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri gerekmektedir.
2-) Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca alınan bütün derslerin başarı notlarını ve mezuniyet not ortalamasını gösteren not dökümü (transkript) belgelerinin noter onaylı ya da ilgili yükseköğretim kurumundan onaylı sureti. (1 adet)
Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olan adaylar transkript belgelerini Türkçe tercümesiyle birlikte ve not ortalamasını içerecek şekilde ibraz etmek zorundadır. (1 adet)
3-) ALES belgesinin internet çıktısı veya eşdeğeri sınav sonuç belgesinin aslı veya noter tasdikli sureti.
4-) YDS belgesinin internet çıktısı veya eşdeğeri sınav sonuç belgesinin aslı veya noter tasdikli sureti.
5-) Son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş 3 adet vesikalık fotoğraf (4,5x6 cm.).
6-) Programların genel kontenjanlarına başvuran Türk Uyruklu adaylardan Lisans veya Yüksek Lisans Eğitimini yurtdışında tamamlayan öğrencilerden, yurtdışında ikâmet ettiklerine dair onaylı belge. (1 adet)
7-) Nüfus cüzdanının fotokopisi (yabancı uyruklular için ikametgâh tezkeresi fotokopisi ile
Yabancı Uyruklu Numarasını gösterir belge.)
8-) Kesin kayıt için diploma veya mezuniyet belgesinin noter ya da mezun olunan yükseköğretim kurumundan onaylı suretinin getirilmesi.
9-) Yabancı uyruklular için öğrenim vizeli pasaportun kimlik bilgilerini ve geçerlilik süresini gösteren sayfaların noter tasdikli Türkçe çevirisi (Geçerli oturma izni bulunduğunu belgeleyenlerden kayıt sırasında Öğrenim Vizesi istenmeyecektir.)
10-) İkametgâhı ile ilgili beyanı
12-) Erkek adayların askerlik şubelerinden alınacak veya e-devletten alınacak yeni tarihli
Askerlik Durum Belgesinin aslı (yabancı uyruklu adaylardan istenmeyecektir.)
13-) Yabancı uyruklu adayların Türkiye Türkçesi bildiklerini gösterir “Türkçe Yeterlilik” belgesi veya onaylı sureti
14-) Öğrenci katkı payı/öğrenim ücretinin ödendiğine dair banka dekontu. (Ödemeler Öğrenci
Otomasyon Sistemi’nden Referans Numarası alınarak Halk Bankası’na yapılmaktadır.
Tezsiz Yüksek Lisans Programları için ilgili banka ve ücret bilgilerinin ilgili Enstitüden öğrenilmesi gerekmektedir.) (Yabancı uyruklu adaylar ile yurtdışında ikamet edip Yurtdışı Kontenjanından kayıt yaptıracak Türk adaylar öğrenim ücreti yatırmak zorundadır.)
KİMLİK KARTI NASIL ÇIKARTILIR?
Öğrencinin kesin kayıt evrakı teslim alınıp otomasyon sisteminde kesin kaydı yapıldıktan sonra yine otomasyon sisteminden kimlik kartı başvurusu yapılır. Rektörlük tarafından basılan kimliklerin hazır olduğu bilgisi Enstitü web sayfasında ilan edilir.
KATKI PAYI YATIRMA VE KAYIT YENİLEME NASIL GERÇEKLEŞİR?
2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uyarınca normal öğrenim süresini dolduranlar (y. lisans için 2 yıl, doktora için 4 yıl) belirlenen öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücretleri, dönem başlarında akademik takvimde belirtilen tarihlerde ödenir. Akademik Takvimde ilan edilen süreler içinde katkı payı ve/veya öğrenim ücretini ödemeyenler o dönem için kayıt yaptıramaz/yeniletemez, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve Enstitüye gelen evrakı işleme alınmaz. Ders aşamasında olup katkı payını geçerli bir mazereti bulunduğundan yatıramayan öğrenciler, en kısa sürede mazeretlerini mümkünse belgelendirerek Enstitüye dilekçe ile başvururlar. Enstitü Yönetim Kurulunca mazereti kabul edilenlerin hesaplarının açılması için Rektörlüğe talep yazısı yazılır. Rektörlükçe de uygun görülmesi halinde hesaplar açılır, öğrenci tarafından ilgili süreç takip edilerek katkı payı yatırılmalıdır.
Öğrenci değişim programlarına, ortak programlara ve benzer programlara katılan öğrencilerin katkı paylarının ve/veya öğrenim ücretlerinin nasıl ödeneceği üniversiteler arasında yapılan ikili anlaşmalarla belirlenir.
Özel öğrenci olarak kabul edilenler kendileri için Senato tarafından belirlenen katkı payı/öğrenim ücretini, bilimsel hazırlık programı öğrencileri ise katkı payı/öğrenim ücretini ilgili programda kayıtlı öğrenciler gibi öderler.
Öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücreti taksitini yatırmış oldukları yarıyılın eğitim ve öğretimi başladıktan sonra Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen veya mezun olanların o yarıyılla ilgili öğrenci katkı payı ve/veya öğrenim ücreti iade edilmez.
Yabancı uyruklu öğrencilerden, ilgili öğretim yılı için, ikili anlaşmalar hükümleri ile Yurtdışı Türkiye burslusu öğrencilerinin hakları saklı kalmak kaydı ile, öğrenci katkı payı miktarları Üniversite Yönetimi tarafından belirlenerek otomasyon sistemine yansıtılır.
BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI NASIL UYGULANIR?
Lisans ve/veya yüksek lisans derecesini, başvurdukları yüksek lisans veya doktora programından farklı alanda almış aday öğrencilere ve lisans ve/veya yüksek lisans derecesini, başvurdukları yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans ve doktora öğrencilerine, Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve ilgili Enstitü Yönetim Kurulunun kararıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Bu amaçla, mülakat sırasında bilimsel hazırlık programına alınıp alınmayacağı, adayın mezun olduğu alana göre belirlenmiş ve ilan edilmiş olan (her dönemin kontenjan tablolarında Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından önerilen) başvuru koşullarına bakılarak, mülakat sonuç listesine EVET/HAYIR şeklinde yazılır. Programlara yerleştirilen öğrencilerin bilimsel hazırlık teklifleri Enstitü Yönetim Kurulunda değerlendirilir. Kontenjan tablolarında belirtilen özel koşullar dikkate alınarak başvuruların yapılması gerekmektedir. Özel koşullara uygun olarak başvurmayan adaylar, mülakat jürisi tarafından mülakata alınmayacak ve başvuruları iptal edilecektir
Bilimsel Hazırlık programı dersleri
linkinden, “Bilimsel Hazırlık Programı Ders Seçme Formu” ve üst yazı ile ders seçme döneminde Enstitüye gönderilir. İlgili lisans dersleri için dersin açıldığı Fakülteye kontenjan talebi için yazı yazılır.
BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI TAMAMLAMA İŞLEMİ NASIL YAPILIR?
Danışman onayı ile seçilen bilimsel hazırlık dersleri kredi toplamı en az 8, en fazla 30’dur. Ancak Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından mezun olunan bölümlere göre minumum kredi tutarı belirlendi ise ilgili kredi toplamı mutlaka tamamlanmalıdır. Bu programda, bilimsel hazırlık dersleri dâhil alınabilecek derslerin toplam AKTS kredisi, her bir yarıyıl için 45 AKTS’den fazla olamaz. Bilimsel Hazırlık programında seçilen tüm derslerden başarılı olmak zorunluluğu bulunmaktadır. Başarısızlık halinde ise aynı dersi tekrarlamak ya da eşdeğer kredide yerine ders almak gereklidir. Bilimsel Hazırlık programı 1 (2 yarıyıl) yıldır. Bir yılda alınan dersler başarı ile tamamlanamaz ise öğrencinin ilişiği kesilir.
Bilimsel hazırlık programı tamamlandıktan sonra danışman tarafından
linkinden “Bilimsel Hazırlık Programı Tamamlama Formu” doldurularak üst yazı ile Enstitüye gönderilmelidir.
DOKTORA BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI ÖĞRENCİSİ EN FAZLA KAÇ KREDİLİK DOKTORA DERSİ ALABİLİR?
Bilimsel hazırlık derslerinin yanında anabilim dalı başkanlığının ve danışmanın önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla, kabul edilmiş olduğu lisansüstü programa ait doktorada 9 kredi ve karşılığı olan AKTS kredisini aşmayacak şekilde dersler alınabilir. Bu şekilde alınan ve başarılı olunan dersler, bilimsel hazırlık programını tamamladıktan sonra kabul edilmiş olduğu lisansüstü program derslerinden sayılarak öğrencinin intibakı yapılır.
linkinden “Bilimsel Hazırlık Programı Doktora İntibak Formu” doldurularak üst yazı ile Enstitüye gönderilir.
Bilimsel hazırlık aşamasında 9 krediden fazla alınan doktora dersleri tespit edildiğinde, transkriptten silinir.
YÜKSEK LİSANS BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI ÖĞRENCİSİ EN FAZLA KAÇ KREDİLİK YÜKSEK LİSANS DERSİ ALABİLİR?
Bilimsel hazırlık derslerinin yanında anabilim dalı başkanlığının ve danışmanın önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla, kabul edilmiş olduğu lisansüstü programa ait yüksek lisansta 6 kredi ve karşılığı olan AKTS kredisini aşmayacak şekilde dersler alınabilir. Bu şekilde alınan ve başarılı olunan dersler, bilimsel hazırlık programını tamamladıktan sonra kabul edilmiş olduğu lisansüstü program derslerinden sayılarak öğrencinin intibakı yapılır.
linkinden “Bilimsel Hazırlık Programı Yüksek Lisans İntibak Formu” doldurularak üst yazı ile Enstitüye gönderilir.
Bilimsel hazırlık aşamasında 6 krediden fazla alınan yüksek lisans dersleri tespit edildiğinde, transkriptten silinir.
YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA ALINMASI GEREKEN DERS YÜKÜ NEDİR?
Yüksek Lisans öğrencileri için en az 21 kredi, seminer hariç en az yedi ders, 60 AKTS ders yükü tamamlanmalıdır. Ancak 2018/2019 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılı ve öncesi kayıtlı öğrenciler 24 kredi, seminer hariç en az yedi ders, 60 AKTS ders yükünü tamamlamalıdır.
DOKTORA PROGRAMINDA ALINMASI GEREKEN DERS YÜKÜ NEDİR?
Doktora için en az 24 kredi, seminer hariç en az sekiz ders, 60 AKTS ders yükü tamamlanmalıdır. en az iki yarıyıla yayılmalıdır.
YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA ZORUNLU DERSLER NASIL BELİRLENİR?
Yüksek lisans seviyesinde zorunlu olan “Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” , “Seminer” ve “Uzmanlık Alan Dersi” dersleri hariç zorunlu ders sayısı Anabilim Dalları ve/veya programların isteğine bağlı olarak belirlenmektedir.DOKTORA PROGRAMINDA ZORUNLU DERSLER VAR MIDIR?
Doktora seviyesinde zorunlu olan “Seminer” ve “Uzmanlık Alan Dersi” derslerinin yanında, doktora programına kayıtlı bir öğrenci bilimsel araştırma teknikleri, araştırma ve yayın etiği konularını içeren bir dersi yüksek lisans programında almadıysa, “Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği” dersini almakla yükümlüdür.
Y.LİSANS ÖĞRENCİLERİ DOKTORA PROGRAMINDAN DERS ALABİLİR Mİ?
Y.Lisans öğrencileri Doktora programından ders alamaz.
DOKTORA ÖĞRENCİLERİ Y. LİSANS PROGRAMINDAN DERS ALABİLİR Mİ?
Doktora öğrencilerinin alacağı yüksek lisans dersleri için (diğer koşulların sağlanması halinde) sınır yoktur.
YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA EĞİTİMİNDE DERSLERİN KENDİ ANABİLİM DALINDAN ALINMASI ŞARTI KAÇ KREDİDİR?
Doktora ve Yüksek Lisans öğrencisinin 2 yarıyılda aldığı derslerin en az 12 kredisi, kayıtlı bulunduğu Anabilim Dalı derslerinden seçilmelidir.
YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA DİĞER YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAN VE LİSANS PROGRAMINDAN DERS ALMA SINIRI NEDİR?
Yüksek lisans programında alınan lisans dersleri ile diğer yükseköğretim kurumlarından alınacak dersler en çok 2 derstir.
DOKTORA PROGRAMINDA DİĞER YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDAN DERS ALMA SINIRI NEDİR?
İlgili enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en çok 2 ders seçilebilir. Lisans dersleri, ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz.
ÖĞRETİM ÜYELERİNİN DERS AÇMA SINIRI NEDİR?
2019-2020 Eğitim- Öğretim Yılı Yüksek Lisans ve Doktora Müfredatı müfredat analizi formuna, tüm öğretim üyeleri için (Prof. Dr. Doç. Dr., Dr. Öğr. Üyesi) Güz ve Bahar yarıyıllarında (yabancı dilde açılan dersler ile zorunlu dersler dahil) en fazla dört adet ders yazılmalıdır.
ÜST ÜSTE ÜÇ YIL MÜFREDATTA YER ALMAYAN DERSE NE OLUR?
2019-2020 Eğitim-Öğretim yılından itibaren üst üste üç yıl müfredatta yer almayan dersler Anabilim Dalı Başkanlığınca kapatılır.
AYNI ÖĞRETİM ÜYESİNDEN NE KADAR DERS ALINABİLİR?
- 2018-2019 Öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren, bir öğrenci mezuniyetine kadar aynı öğretim üyesinden en fazla 3 ders (seminer ve uzmanlık alan dersi hariç) alabilirler.
ÖĞRETİM ÜYELERİNİN DANIŞMANLIK İLKELERİ NELERDİR?
Anabilim dalı başkanlıkları, öğrencilerin tercihlerini ve ilgili öğretim üyelerinin görüşlerini dikkate alarak danışman önerilerini yüksek lisans programında en geç 1. Yarıyıl sonuna kadar, doktorada ise en geç 2. Yarıyıl sonuna kadar enstitülere gönderir. Danışman ataması, ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Danışman önerisinin uygun görülmemesi veya önerinin zamanında yapılmaması halinde ilgili enstitü yönetim kurulu doğrudan danışman atayabilir.
Tezsiz yüksek lisans programında dönem projesi danışmanı, ilgili programda ders veren ve Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri veya doktora/sanatta yeterlik derecesine sahip öğretim görevlileri arasından atanır.
Tezli yüksek lisans programında tez danışmanı, Üniversite kadrosunda bulunan ve en az iki yarıyıl süreyle bir lisans/lisansüstü programında ders vermiş olan öğretim üyeleri arasından atanır.
Doktora programında tez danışmanı, en az dört yarıyıl süreyle bir lisans programında veya iki yarıyıl süreyle yüksek lisans programında ders vermiş ve bir yüksek lisans tezi yönetmiş olan ve Üniversite kadrosunda bulunan öğretim üyeleri arasından atanır.
25.12.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında görüşülerek karara bağlanmış olan ilkeler gereği, Yüksek Lisans ve doktora programlarında öğretim üyesi başına düşen tez danışmanlığı üst sınırı 12’dir. Üniversitemiz Senato Kararı ile üst sınır 18’e çıkarılmıştır. Bir öğrenci/tez için birden fazla danışman atanması durumunda, iki adet ortak danışmanlığı olan öğretim üyesi, bir adet danışmanlığa sahip sayılır.
Danışman Atama Link Adresi:
https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/ders-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlar
Danışman Değişikliği Link Adresi:
YÜKSEK LİSANS VE DOKTORADA SEMİNER DERSİ ALMA İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Seminer dersi Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için zorunlu olup, mutlaka ders aşamasında alınmalıdır. İlgili yılın müfredatında olmak üzere iki yarıyılda da açılabilir. Anabilim Dalı Başkanları her yarıyıl bir seminer sorumlusu belirler. Seminer sorumlusu danışmanlarla görüşerek, seminer konularını belirleyip, öğrencilere bildirir. Öğrenciler belirlenen tarihlerde seminerlerini sunar. Seminer sorumlusu, danışmanla birlikte öğrencinin çalışmalarını başarılı veya başarısız şeklinde değerlendirerek öğrenci otomasyon sistemine akademik takvimde belirlenen sürede girer ve imzalı çıktısını Enstitüye gönderir. Enstitü onayı ile öğrenciye ilan edilmiş olur.
DERS SINAV SONUÇLARININ ZAMANINDA GÖNDERİLMEMESİ HALİNDE NE OLUR?
Dersi veren öğretim üyesi, ders sınavlarının sonuçlarını akademik takvimde ilan edilen tarihlerde öğrenci otomasyon sistemine girer ve imzalı çıktısını Enstitüye gönderir. Enstitü onayı ile öğrenciye ilan edilmiş olur. Ders sonuçlarının zamanında ilan edilmemesi halinde öğrenci bir sonraki dönem ders seçimi yapamaz.
PUANLANDIRMADA DÖNÜŞÜM CETVELİ NASILDIR?
zxczxczxcDEVAM, DERS SINAVLARI VE BAŞARI KOŞULLARI NELERDİR?
Derslere devam, sınavlar ve başarı koşullarına ilişkin esaslar şunlardır: Lisansüstü programlarda derse devam oranı, her bir ders için ve en az olmak üzere, dersin teorik saatlerinde %70, uygulamalı saatlerinde ise %80’dir. Bir derste bu oranlardan herhangi birisini sağlayamayan öğrenci o dersten devamsızlık nedeni ile başarısız sayılır. Ara sınava geçerli mazereti nedeniyle giremeyen öğrenciler, durumlarını beş iş günü içinde ilgili enstitüye bildirmek zorundadır. Mazereti ilgili enstitü yönetim kurulunca kabul edilen öğrenciler mazeret sınavına girerler. Yarıyıl sonunda bitirme sınavına girmeyen veya girip de başarısız olan öğrenciler ise bütünleme sınavına girerler. Geçerli mazereti nedeniyle tez sınavı ve yeterlik sınavı gibi jüri önünde yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için, beş iş günü içinde mazeretlerini ilgili enstitüye bildirmeleri ve mazeretlerinin ilgili enstitü yönetim kurulunca kabul edilmesi halinde yeni bir sınav tarihi belirlenir. Öğrencilerin ders başarı düzeyleri, dersin özelliğine göre yapılacak olan ara sınav, kısa sınav, kısa ödev, uzun ödev, proje gibi yarıyıl içi tamamlayıcı faaliyetler/uygulamalar ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülür. Bir dersin dönem içi değerlendirmesinde, en az bir ara sınav ve/veya o dersin izlencesinde tanımlanan ve oranları belirtilen diğer etkinlikler dikkate alınır. Yarıyıl sonu bitirme/bütünleme sınavının ders başarı notuna etki oranı %50’den az, %70’den fazla olamaz. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında başarı notu, 100 puan üzerinden en az 65 puan; doktora ve sanatta yeterlik programlarında ise 100 puan üzerinden en az 75 puandır. 100 tam puan üzerinden yapılan değerlendirmede küsuratlı notlar en yakın tam sayıya yuvarlanır.BAŞARILAMAYAN DERSLER SONUCU NE YAPILMALIDIR?
Öğrenci, Anabilim Dalı/Programın belirlediği zorunlu dersi almak zorundadır. Başarısız olunan zorunlu ders değişmiş ise yerine yeni belirlenen zorunlu ders alınmalıdır. Seçmeli ders yerine ise seçmeli ders teklifi yapılabilir. (zorunlu ders yerine seçmeli ders teklifi yapılamaz ancak öğrenci zorunlu ders yükünü tamamlamış ise teklif yapılabilir). Başarısız olunan dersle yerine alınacak dersin kredisi eşit olmak zorundadır. Başarısız olunan dersin yerine alınan ders, başarısız ders ile aynı dönem ya da önceki dönem dersi olamaz. Başarısız dersin yerine ders teklif işlemi öğrenci otomasyon sistemi üzerinden Danışman öğretim üyesi tarafından yapılmalıdır. Otomasyon üzerinden yapılamadığı taktirde, https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/ders-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlar linkinden “Başarısız Ders Yerine Ders Alma Formları” düzenlenerek dönem başında Enstitüye gönderilir.KURUM DIŞI DERS ALMA-SAYDIRMA NASIL GERÇEKLEŞİR?
Danışmanın talebi, anabilim başkanlığının önerisi ve ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki ders alınabilir/saydırılabilir. Ders saydırma/intibaklarda, ilgili dersin tamamlanmasından sonra yüksek lisansta iki yarıyıl, doktorada dört yarıyıllık sürenin geçmemiş olması gerekir. İlgili işlem için, https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/ders-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlar linkinden Kurum Dışı & Özel Öğrenci Ders Alma/Saydırma Formları düzenlenerek Enstitüye gönderilir.AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI NASIL HESAPLANIR
Mezuniyet derecesi, ilgili öğretim programında yer alan derslerden öğrencinin aldığı notların ağırlıklı ortalamasıdır. Derslerin ağırlıklı ortalaması ise başarı notu ağırlık katsayıları ile bu öğretim faaliyetlerinin kredi saatlerinin çarpılmasıyla elde edilecek sayılar toplamının kredi saatler toplamına bölünmesi yoluyla bulunacak değerdir.YÜKSEK LİSANS PROGRAMINDA TEZ ADI BİLDİRİLMESİ İŞLEMİ NASIL, NE ZAMAN YAPILMALIDIR?
Yüksek Lisans programında tez danışmanının öğrenciyle beraber belirlediği tez konusu, en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar anabilim dalı başkanlığı tarafından enstitüye önerilir. Tez konusunun uygun görülmemesi halinde, ilgili enstitü yönetim kurulu değişiklik talep eder. Tez danışmanı ile tez konusu ve tez başlığı enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. Enstitü Kurul kararı gereği teklif edilen tez adının en fazla 12 kelimeden oluşarak tezin içeriğini yeterince ifade etmesi, Türkçe adı ile yabancı dildeki adının birbiriyle uyumlu ve anlaşılır olmasına özen gösterilmesi, İlgili İşlem için Link Adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlarII. DANIŞMAN ATANMASI İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir. Öğrenci tez aşamasında olmalıdır. II. Danışman öğretim üyesi, yeterlik sınavı, tez izleme komitesi ve tez savunma sınavı jürilerinde yer alamaz. Link Adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlarDOKTORA YETERLİK SINAVINA NE ZAMAN BAŞVURULMALI SINAV NE ZAMAN YAPILMALIDIR?
İstanbul Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/2 maddesi gereğince yapılacak yeterlik sınavına, derslerini, seminerini, kredisini ve AKTS kredisini başarıyla tamamlamak şartıyla, en erken üçüncü, en geç beşinci yarıyılın sonunda yeterlik sınavına girmek zorundadır. Yeterlik başvuru tarihleri ilgili öğretim yılının Akademik Takviminde yayınlanmaktadır. Başvurular ilgili tarihlerde yapılmalı, Güz yarıyılında sınavlar Aralık-Ocak, Bahar yarıyılında ise Mayıs-Haziran aylarında yapılmalıdır. Link Adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/yeterlilik-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlarDOKTORA YETERLİK KOMİTESİ KİMLERDEN OLUŞUR?
İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/3 maddesi gereğince "Doktora yeterlik sınavı; doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Doktora yeterlik komitesi, anabilim/bilim dalı başkanlığınca her yıl en geç Ekim ayının ilk haftasında önerilir ve ilgili enstitü yönetim kurulu tarafından bir yıl süre ile atanır. Komite, anabilim/bilim dalı başkanı ile dört öğretim üyesinden oluşur. "DOKTORA YETERLİK SINAV JÜRİSİ KİMLERDEN OLUŞUR?
İÜ Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 48/3 maddesi gereğince " Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere, danışman dahil beş ve biri başka bir yükseköğretim kurumunda görevli olmak üzere iki yedek öğretim üyesi de önerilir. "DOKTORA YETERLİK SINAVINDA BAŞARI KRİTERİ NEDİR?
Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Yazılı ve sözlü sınav aşamalarında her bir jüri üyesi, öğrencinin başarı notunu 100 tam puan üzerinden değerlendirir. Başarı notu 75 puan ve üzeridir. Sınav jürileri, öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki nihaî başarı durumunu değerlendirirken her bir jüri üyesinin verdiği notları ayrı ayrı dikkate alarak, öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla bildirilir. Link adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/yeterlilik-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlar Yeterlik sınavına giren öğrenciye, sınavda başarılı olması halinde danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının onayını alarak tez başlığı, tez konusu ve tez izleme komitesinin belirlenerek en geç bir ay içerisinde oluşturulması gerektiği hususu enstitü tarafından yazı ile tebliğ edilir.DOKTORA YETERLİK SINAVINA SÜRESİ İÇİNDE BAŞVURMAYAN VEYA SINAVA GİRMEYEN ÖĞRENCİNİN DURUMU NE OLUR?
Yeterlik sınavına başvurmayan veya başvurmuş olduğu halde sınava girmeyen öğrenci, hakkını kullanmış ve başarısız sayılır.DOKTORA YETERLİK SINAVINDA BAŞARISIZLIK HALİNDE İKİNCİ HAKKINA NE ZAMAN BAŞVURMALIDIR?
Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci, başarısız olduğu yazılı ve/veya sözlü aşamalardan bir sonraki yarıyılda başvurur ve aynı jüri önünde tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.DOKTORA PROGRAMINDA TEZ ADI BİLDİRİLMESİ İŞLEMİ NASIL, NE ZAMAN YAPILMALIDIR?
İlgili anabilim dalı başkanlığı, öğrenci ve danışmanın da görüşlerini dikkate alarak belirleyeceği tez başlığı ve tez konusu ile tez izleme komitesini yeterlik sınavından itibaren en geç bir ay içerisinde enstitüye önerir. Önerinin uygun bulunmaması hâlinde ilgili enstitü yönetim kurulu, değişiklik talep eder. Anabilim dalı başkanlığı değişiklik talebine uygun önerisini beş iş günü içerisinde enstitüye sunar. Öneri enstitü yönetim kurulu tarafından uygun görülmesi hâlinde kesinleşir. Enstitü Kurul kararı gereği teklif edilen tez adının en fazla 12 kelimeden oluşarak tezin içeriğini yeterince ifade etmesi, Türkçe adı ile yabancı dildeki adının birbiriyle uyumlu ve anlaşılır olmasına özen gösterilmesi, İlgili İşlem için Link Adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlarDOKTORA TEZ İZLEME KOMİTESİ KİMLERDEN NASIL OLUŞABİLİR?
Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden oluşur. Komitede tez danışmanından başka enstitü anabilim ve kurum dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda ikinci tez danışmanı, dilerse komite toplantılarına tutanaklarda imzası olmaksızın katılabilir. İlgili işlem için link adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/zorunlu-formlarDOKTORA TEZ İZLEME KOMİTESİ DEĞİŞİKLİĞİ YAPILABİLİR Mİ?
Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki dönemlerde, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir. İlgili formda değişikliğin gerekçesi belirtilmelidir. Tez İzleme Komitesinin tez savunma jürisinde yer alma zorunluluğu bulunduğundan mücbir sebepler dışında tez teslim aşamasında Tez İzleme Komitesi değişikliği yapılmaması önerilir. İlgili işlem için link adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlarDOKTORA TEZ ÖNERİSİ SAVUNMASI NE ZAMAN NASIL YAPILMALIDIR?
Doktora yeterlik sınavını başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini Tez İzleme Komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite üyelerine imza karşılığı dağıtır ve imzaların bulunduğu belgeyi “Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu” ekinde Enstitüye gönderir.DOKTORA TEZ ÖNERİSİ SAVUNMASI KABUL EDİLİRSE FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi öğrencinin sunduğu tez önerisinin kabul edilmesine karar verirse, “Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu”ndaki “KABULÜNE” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. İlgili işlem linki: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlarDOKTORA TEZ ÖNERİSİ REDDEDİLİRSE FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi öğrencinin sunduğu tez önerisinin reddedilmesi gerektiğine karar verirse, “Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu”ndaki “REDDİNE” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Her iki durumda da öğrencinin tezini tamamlayabilmesi için yeterli süreye sahip olması gerekir. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.DOKTORA TEZ ÖNERİSİ SAVUNMASINDA TEZ ADI DEĞİŞMESİ KARARI ALINIRSA FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi öğrencinin sunduğu tez önerisinde tez içeriği değişmeden sadece tez başlığının (Türkçe Adı/Yabancı Dilde Adı) değiştirilmesine karar verirse, “Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu”ndaki “KABULÜNE, ancak TEZ ADININ aşağıda gösterilen şekilde DÜZELTİLMESİNE”, seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. Bu durumda, öğrenci yeniden “Tez Önerisi Savunma Sınavı”na alınmaz.DOKTORA TEZ ÖNERİSİ SAVUNMASINDA TEZ KONUSU VE İÇERİĞİNİN DEĞİŞMESİ KARARI ALINIRSA FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi, öğrencinin sunduğu tez önerisinin tez başlığı ve içeriğinin değiştirilmesine karar verirse, “Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu”nda “UYGUN OLMADIĞINA, TEZ ADI ve KONUSUNUN DÜZELTİLMESİNE ve bir ay içerisinde öğrencinin Tez Önerisi Savunma Sınavına alınmasına” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. Enstitü Yönetim Kurulu onayından sonra, öğrenciye düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre zarfında, öğrencinin yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan “Tez Önerisi Çalışma Planı Değişikliği Formu” doldurularak sözlü savunmadan en az on beş gün önce Tez İzleme Komitesi üyelerine dağıtılır. Bir aylık süre sonunda Tez İzleme Komitesi yeniden toplanarak kabul veya red yönünde salt çoğunlukla karar verir. İlgili formlar (“Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu” ve “Tez Önerisi Çalışma Planı Değişikliği Formu”) üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içerisinde Enstitüye gönderilir. Tez Adı/Konusunun değişmesi halinde yeni tez önerisi savunma sınavından itibaren öğrencinin en az üç rapor verme süresinin bulunması gerekmektedir.DOKTORA TEZ ÖNERİSİ SAVUNMASINA SÜRESİ İÇİNDE GİRMEYEN ÖĞRENCİNİN DURUMU NE OLUR?
Tez önerisi savunma sınavına geçerli bir mazereti olmaksızın belirtilen sürede girmeyen(sunmayan) öğrenci, başarısız sayılarak tez önerisi reddedilir. Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Her iki durumda da öğrencinin tezini tamamlayabilmesi için yeterli süreye sahip olması gerekir. Tez önerisi bu savunmada da reddedilen öğrencinin yükseköğretim kurumu ile ilişiği kesilir.DOKTORA ARA RAPORU NE ZAMAN NASIL VERİLMELİDİR?
Doktora öğrencisi, tez izleme komitesine, tez önerisi enstitü yönetim kurulu tarafından kabul edildikten altı ay sonra birinci tez izleme raporunu; takip eden her altı ayın sonunda ise izleyen tez izleme raporlarını, toplantı tarihinden bir ay önce yazılı olarak sunar ve tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Bu raporda o ana kadar yapılan çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı belirtilir. Öğrencinin tez çalışma raporu, komite tarafından başarılı veya başarısız olarak belirlenir. Komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Raporunu, süresi içinde sunmayan veya savunmayan öğrenci başarısız sayılır. İlgili işlem linki: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlarDOKTORA ARA RAPORU TOPLANTISINDA TEZ KONUSU VE İÇERİĞİNİN DEĞİŞMESİ KARARI ALINIRSA FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi’nin, Doktora Ara Değerlendirme toplantısında tez başlığı ve içeriğinin değiştirilmesine karar verip, “Doktora Ara Değerlendirme Rapor Formu”nda “BAŞARISIZ, TEZ ADI ve KONUSUNUN DÜZELTİLMESİNE ve bir ay içerisinde öğrencinin Tez Önerisi Savunma Sınavı'na alınmasına” seçilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir. Enstitü Yönetim Kurulu onayından sonra, öğrenciye düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre zarfında, öğrencinin yapacağı araştırmanın amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan “Tez Önerisi Çalışma Planı Değişikliği Formu” doldurularak sözlü savunmadan en az on beş gün önce Tez İzleme Komitesi üyelerine dağıtılır. Bir aylık süre sonunda Tez İzleme Komitesi yeniden toplanarak kabul veya red yönünde salt çoğunlukla karar verir. İlgili formlar (“Tez Önerisi Savunma Sınavı Raporu Formu” ve “Tez Önerisi Çalışma Planı Değişikliği Formu”) üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içerisinde Enstitüye gönderilir. Tez Adı/Konusunun değişmesi halinde yeni tez önerisi savunma sınavından itibaren öğrencinin en az üç rapor verme süresinin bulunması gerekmektedir.DOKTORA ARA RAPORU TOPLANTISINDA TEZ ADININ DEĞİŞMESİ KARARI ALINIRSA FORMDA NASIL BELİRTİLİR?
Tez İzleme Komitesi’nin, Doktora Ara Değerlendirme toplantısında tez adının değiştirilmesine karar verip, “Doktora Ara Değerlendirme Rapor Formu”nda “BAŞARILI, ancak tez adının aşağıda gösterildiği şekilde DÜZELTİLMESİNE” seçilerek eski ve yeni tez adı belirtilerek üst yazısı ekinde işlemin bitişini izleyen üç iş günü içinde Enstitüye gönderilir.YÜKSEK LİSANS TEZ KONUSU VEYA BAŞLIĞININ DEĞİŞTİRİLMESİ İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Yüksek Lisans programında tez konusu veya başlığının değiştirilmesi, danışmanın ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile gerçekleşir. Tez konusu değişikliğinin yapılabilmesi için kalan öğrenim süresinin en az bir yarıyıldır. İlgili İşlem için Link Adresi: https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlarDANIŞMAN DEĞİŞTİRİLMESİ İŞLEMİ NASIL GERÇEKLEŞİR?
Danışman değişikliği, değişiklik önerilen öğretim üyesinin danışmanlık ilkelerini sağlanması halinde, https://fenbilimleri.istanbul.edu.tr/tr/content/tez-asamasi-sureci-formlari/gerek-duyulmasi-halinde-kullanilabilen-formlar linkindeki “Danışman Değişikliği Formları” ‘ının Enstitü Yönetim Kurulunda uygun görülmesi ile gerçekleşir.v